Hoe wij voor Horeko de allertofste eventcontent maakten

Stel: je bent Horeko, een superleuke opdrachtgever in de horecasoftware. En Horecava, dé horecabeurs van Nederland, komt eraan. Jij ziet een berg kansen zo groot als een gigachocoladefontein. Want waar kun je nu beter een champagnesloot content maken die relevant is voor jouw klanten dan daar? You guessed it, nergens. En wie schakel je daarvoor in? Juist. Door Lotje Getikt! 

 

Horeko? Horeko!

Horeko maakt slimme horecasoftware. Recepturenbeheer, kostprijsberekening, labelen, menu-engineering, urenregistratie, roosteren... Voor dit en meer kun je er terecht. Al 1500 horecaondernemers werken samen met Horeko!  

 

Laat je verwonderen

Goed, eventcontent voor Horeko dus. Content om hun klanten te inspireren over de nieuwste horecatrends. De opdracht was eigenlijk simpel: loop eens een dag rond op de Horecava en laat je verwonderen. Wat valt op? Wat zijn de trends? Neem het in je op en maak er een mooie contentraket van. De vorm, de hoeveelheid content... Dat was aan ons. Om Sjoerd van Barneveld van Horeko te quoten: “Jullie zijn de experts!”  

 

Waarom DLG? 

Schrijven is ons vak. En we zijn gespecialiseerd in mensen interviewen. On the spot tot een verhaalidee komen? Geen probleem. Bijna alle Lotjes hebben een journalistieke achtergrond en zijn gepokt en gemazeld in interviewen op locatie. Dat is de meerwaarde van DLG eventcontent. 

 

Op pad

Met een sterrenopstelling van drie Lotjes sterk trokken we naar de RAI in Amsterdam. Onze missie? Zoveel mogelijk toffe ondernemers spreken. Horeko stond met hun stand in het Trendlab, het deel van de beurs geheel gericht op trends. Een perfecte uitvalsbasis om van start te gaan! Stand na stand werd onderworpen aan een DLG-vragenvuur. Dan sta je voor je het weet een halfuur gebiologeerd te luisteren naar een startup in eetbare rietjes. Hey, super interessant! 

 

Waarom eigenlijk op locatie?

Ter plaatse loop je tegen dingen aan, kom je spontaan op ideeën omdat je iets ziet, je wordt door een gesprek met iemand op een ander spoor gezet. Kortom: allemaal prikkels die je niet krijgt als je een middag Googelt. 

 

Uiteindelijk herkenden we verschillende trends, zero-waste, de oesterzwam als vleesvervanger, slimme oplossingen om personeelstekorten op te lossen: we zagen een patroon. Bingo. En vooruit, we dronken nog een borrel om de dag af te sluiten. (Oké, misschien twee.) 

Tik tik tik tik

Genoeg om uit te putten dus. Eenmaal terug op kantoor baanden we ons een weg door de visitekaartjes, folders en tijdschriften op zoek naar de gouden informatie. We brainstormden en bedachten een tiental megatoffe artikelen. Zo kreeg Sjoerd twee dagen na ons bezoek al de eerste artikelen binnen.  

De meerwaarde? Relevante content die perfect aansluit bij de doelgroep. Die inspireert en die aanzet tot actie. “Zo hé! Dit leest wel lekker weg zeg. Ik ga posten op LinkedIn!” Sjoerd: bedankt. 

 

Kijk wat eventcontent voor jou kan betekenen 


Vorige
Vorige

Bye, bye jargon! Doe de bullshit-bingo

Volgende
Volgende

Met deze tools wordt schrijven op B1-niveau een makkie