Blogs

Websitebezoekers zijn als hongerige roofdieren op zoek naar hun volgende maaltijd. In een oogwenk beslissen zij of jouw website een makkelijke prooi is en of de juiste informatie aanwezig is. Alleen korte, kernachtige en duidelijke content trekt de lezer over de streep. Leer jouw webteksten makkelijker leesbaar maken en verander jouw bezoekers van eigenwijze leeuw in volgzame huiskat.

Lees verder

Long tail zoekwoorden zijn zeer specifieke keywords waar maar weinig mensen op zoeken. Dat lijkt misschien niet interessant, maar is het wel. Dat is om twee redenen. Ten eerste is er maar een lage concurrentie, waardoor het makkelijker is om hierop te scoren. Daarnaast zijn de zoektermen zeer specifiek. De kans dat een bezoeker precies vindt wat hij nodig heeft, is dus groot.

Lees verder

Vaak als wij aan ondernemers vragen wie hun doelgroep is, antwoorden zij direct: “Iedereen!” Lastig, want tot wie richt je jouw communicatie dan? Slimmer is het om te kiezen voor een specifieke doelgroep. Zo voorkom je dat je alleen met hagel schiet. Door jouw doelgroep af te bakenen weet je precies tegen wie je praat en welke problemen je voor hen wilt oplossen. Met de juiste tone of voice zal jouw doelgroep zich begrepen voelen en zich herkennen in jouw product of dienst.

Lees verder

In ‘Een minuutje met Lotje’ praat Charlotte jou in één minuut (of zelfs nog sneller!) bij over een onderwerp dat belangrijk is voor jouw bedrijf. Op Lotjes manier. Ideaal voor als je even geen zin hebt in lappen tekst of weinig tijd hebt. In deze video vertelt Charlotte hoe je inspiratie opdoet voor blogs. Zo heb je binnen de kortste keren een fantastisch blog idee op papier staan. 

Lees verder

Iedere schrijver heeft er wel eens mee te maken: een writersblock. De vijver met ideeën is compleet leeggevist en het lukt maar niet om een onderwerp te bedenken voor jouw wekelijkse blog. Voor iedereen die wel een shot inspiratie kan gebruiken, zetten wij een aantal websites op een rij.

Lees verder