Iedereen moet er op dit moment mee dealen: een personeelstekort. Terwijl extra handjes meer dan welkom zijn. De oplossing? Employer branding. Met ABDLG zet jij een sterk werkgeversmerk neer zonder dure reclames of campagnes.
De kracht van employer branding
We begrijpen dat je als werkgever voor een lastige klus staat: het vinden van nieuw personeel. Maar niet getreurd. Zet je jouw merk goed in, dan melden de potentiële medewerkers zich vanzelf. Zo hebben wij drie mensen binnengehaald zonder überhaupt een vacature online te hebben staan. Ze wilden per se bij ons werken.
Hoe wij in deze tijd aan sollicitanten kwamen, zonder er veel moeite voor te doen? Door een sterk werkgeversmerk neer te zetten en dat overal te uiten. Ons DNA vind je terug in iedere contentuiting, social post en in ieder gesprek.
ABDLG is een samenwerking tussen merkstrategen Arthur & Brent en tekstbureau Door Lotje Getikt. We hebben de krachten gebundeld en helpen je bij het creëren van een sterk werkgeversmerk. Employer branding is gebaseerd op een stevige merkstrategie en de directe doorvertaling naar tastbare middelen, zoals het werkgeversverhaal en de tone of voice, vacatureteksten en webteksten.
Samen creëren we een sterk merk
Jouw employer brand ontwikkelen we samen in drie stappen.
Stap 1: We brengen de identiteit van jouw bedrijf in kaart en leggen de kern van jouw organisatie bloot.
Stap 2: De lancering. In deze stap geven we het werkgeversmerk handen en voeten. Samen stellen we meetbare en haalbare doelstellingen en bepalen we de middelen en marketingtools.
Stap 3: Tijd voor actie. We vertalen jouw werkgeversmerk naar tastbare middelen, zoals een vacaturetekst, landingspagina en adscampagne.
Elke maand organiseren we een gratis webinar en leggen we het employerbranding traject van a tot z uit.