Employer branding
ABDLG zet jouw merk op de kaart
We kunnen er niet omheen: er heerst op dit moment een flink personeelstekort. Terwijl extra handjes meer dan welkom zijn. Door de krappe arbeidsmarkt is het enorm lastig om aan personeel te komen.
De oplossing? Employer branding. Een sterk werkgeversmerk helpt jou bij het vinden van potentiële medewerkers.

“Als jouw huidige collega’s zich verbonden voelen, ontstaat er trots. Ze hebben ‘een relatie’ met hun baan en aan die relatie willen ze werken. Ze praten positief over hun werkgever en worden ware ambassadeurs.”
Charlotte BackxSEO-specialist en adviseur
Hengel kandidaten binnen
Een sterk werkgeversmerk is een must. Je denkt na over de hele marketingcommunicatie richting jouw collega’s en potentiële werknemers. Zo laat je zien waar jouw bedrijf voor staat. Je zet een identiteit neer, waarin huidige werknemers zich herkennen en waar ze trots op zijn.
Employer branding:
- versterkt je positie in de arbeidsmarkt;
- vergroot de zichtbaarheid van je merk;
- maakt je beter vindbaar bij de doelgroep;
- levert gerichte sollicitanten en potentiële werknemers op.

Door Lotje Getikt is door Dutch Digital Accessibility Index (DDAI) het eerste geaccrediteerd tekstbureau van Nederland.
We maken communicatie begrijpelijk en dat gaat verder dan simpel taalgebruik.

ABDLG to the rescue
Door Lotje Getikt bundelt de krachten met merkstrategen Arthur & Brent. Samen vormen we ABDLG. En dat is alles wat je nodig hebt voor een sterk werkgeversmerk. Arthur & Brent ontwikkelt samen met jou een stevige merkstrategie, Door Lotje Getikt vertaalt de merkstrategie naar tastbare middelen. Denk aan een werkgeversverhaal, een tone of voice-stijlgids, vacatureteksten en webteksten.
Hoe gaan wij te werk?
ABDLG gaat stapsgewijs te werk. Zo creëren we een sterk merk dat impact maakt. Dit doen we in drie fases:

Fase 1:
Samen zitten we rond de tafel en brengen we de identiteit van jouw bedrijf in kaart. Lees een uitgebreide uitleg hier.

Fase 2:
We geven je werkgeversmerk de juiste middelen om doelstellingen te halen. En we stellen een strategisch marketingplan op met de juiste tools. Lees hier meer over deze stap.

Fase 3:
Tijd voor actie. We vertalen jouw werkgeversmerk naar tastbare middelen zoals vacatureteksten, landingspagina’ s en een adscampagne. Ontdek hier meer over deze stap.