Profilering Fair Furniture

Fair Furniture

Een profilering laat zien wat jouw bedrijf karakteriseert. Hiermee creëer je een verhelderend beeld voor de potentiële doelgroep en kunnen zij opmaken of jouw product of dienst wel of niet bij ze past. Door Lotje Getikt schrijft profileringen altijd naar aanleiding van een interview en op A4-formaat, een half A4, 8 tot 10 zinnen en 1 zin. Zo zijn ze voor iedere uiting toepasbaar.

Bekijk de website van Fair Furniture

Feitelijk moeten al deze teksten hetzelfde vertellen. Toch kun jij je vast voorstellen dat je de profilering op A4 meestuurt met een persbericht of offerte, terwijl op Facebook of in de handtekening van jouw e-mail 1 zin volstaat. Mensen moeten door middel van de profilering enthousiast worden over jouw bedrijf.

Fair Furniture: eerlijke meubels die jou meenemen op reis

Met een piña colada in de hand nestel jij je in de Acapulco stoel. Je gedachten dwalen af, warme zonnestralen raken jouw gezicht en opstaan doe je voorlopig niet. Dit is de sfeer waarin je raakt zodra je de Acapulco stoel van Fair Furniture ziet en er in plaatsneemt. Dit Nederlandse designmerk is gespecialiseerd in handgemaakte meubelen. Ze begonnen ooit met de herintroductie van het stijlicoon uit de jaren ‘50: de Acapulco stoel. Inmiddels is Fair Furniture uitgegroeid tot producent van vele meubels die stuk voor stuk met zorg worden vervaardigd in Mexico.

In de eerste alinea van deze A4 profilering spreken we de doelgroep aan op het gevoel dat de producten van Fair Furniture teweeg brengen. Ben je iemand met een liefde voor reizen, heb je gevoel voor design en stijl en vind je duurzaamheid en authenticiteit belangrijk, lees dan verder staat er eigenlijk.

La Silla Acapulco

La Silla Acapulco ofwel de Acapulco stoel is een eerbetoon aan de Mexicaanse stad Acapulco. En denk je aan Mexico dan denk je aan vrolijke mensen, kleurrijke straten en ontspannen fiësta’s. Joris van Balkom, eigenaar van Fair Furniture viel als een blok voor de Acapulco stoel. De Nederlander stopte met zijn baan om nieuw leven in het handgemaakte en comfortabele zitmeubel te blazen. Dit bleek een goede keuze want Fair Furniture groeit snel. Naast de stoel, ontwikkelen ze inmiddels ook andere meubels in verschillende milieuontlastende materialen en leveren ze totaalinrichtingen zoals onlangs in een restaurant in Los Angeles.

De tweede alinea gaat dieper in op het gevoel en hoe dit eigenlijk Joris zijn leven veranderde. Van droom tot succesvol bedrijf. Wanneer je tot de doelgroep behoort, wil jij dit positieve gevoel ook ervaren met de producten van Fair Furniture.

Ook een profilering voor jouw bedrijf?

De tekst gaat nog even verder en ik ook. Er zijn nog veel profileringen om te schrijven. Benieuwd wat Door Lotje Getikt voor jou kan betekenen? Wie weet staat er binnenkort dan wel een toffe profilering op de Over Ons pagina van jouw website. Neem eens contact op voor een kopje koffie. Dan bespreken we de mogelijkheden.