Leads genereren met webteksten

Indicia

SEO werkt. En dat weten steeds meer bedrijven. Zij zetten in op SEO webteksten om zo nieuwe klanten te werven. In samenwerking met Indicia helpen wij ondernemers nu heel snel grote stappen te maken in de zoekmachines. Jel Bedaux, van Indicia: “We vliegen onze concurrenten voorbij. Het blijft niet alleen bij uitstekende positionering. Ook de verkopen stijgen.” De resultaten liegen er niet om en laten zien dat er behoefte is aan dit soort content. Daarom ontwikkelt Indicia een tak speciaal gericht op content hubs.

Leads genereren met webteksten

Indicia helpt je leads genereren en optimaliseren met Data Driven Content Hubs. Op technisch slimme wijze helpen ze jouw organisatie online vooruit en dat merk je offline in de portemonnee. Inspirerende en aansprekende tekst wordt gekoppeld aan technologische koppelingen en marketing automation. Een perfecte verhouding van die twee zorgt voor kwalitatieve leads.

Door Lotje Getikt verzorgt het tekstuele aspect van deze snelle contentboost op jouw website. Want, zo zegt Jel Bedaux van Indicia: “Iedereen kan teksten schrijven, maar niet iedereen schrijft teksten die leads trekken”

Relevante content is key

Op basis van een enorm spreadsheet wordt in beeld gebracht welke zoekvragen potentiële kopers allemaal hebben. In het geval van opdrachtgever HelloCars waarvoor Indicia en wij samen optrokken, bestond dit uit praktische overwegingen als: kun je een leasebus betimmeren? Liever leasen of kopen? Wat zijn de voordelen van een grijs kenteken?

Voorin het document staan algemene vragen, specifieke vragen verderop. Zo schrijven we volgens een trechter die de bezoeker prettig van de ene naar de volgende fase leidt. Het is heel belangrijk dat de verhalen passen bij de customer journey en de juiste vragen beantwoordt. Hoe gerichter dit gebeurt, des te groter de kans leads te genereren met de webteksten.

Relevante leads genereren met webteksten

Teksten schrijven puur voor de productie is een achterhaald concept. Pagina’s vol zoekwoorden net zo goed. Maar goede SEO bestaat absoluut nog steeds en verschuilt zich op het snijvlak van gedegen techniek met content die perfect aansluit bij de bezoeker. Dat kost bedrijven een investering: of in tijd of in geld. Maar het levert ook veel op. Niet alleen nieuwe websitebezoekers, maar relevante leads die contact opnemen en converteren.