Content Hub voor meer conversie

Werkspot

Werkspot is marktleider in klusaanbestedingen. Opdrachtgevers plaatsten een klus en vakmannen reageren. Om de conversies op de website te verhogen en de positie in de zoekmachine te verbeteren bedacht Werkspot Content Hubs. Wij reageerden op een omroep om een freelance communicatiebureau en kregen de opdracht een Hub te schrijven over zonnepanelen.

Content Hub over zonnepanelen

In een Content Hub op Werkspot wordt de opdrachtgever begeleid tijdens zijn customer journey. Als communicatiebureau schreven wij een SEO optimale Hub over zonnepanelen. Deze geeft antwoord op vragen als het type panelen, de meest rendabele positie, de terugverdientijd en zaken als salderingsvergoeding en omvormers.

Uplift van 35 procent in conversies

Op Frankwatching deelt Werkspot hun ervaring over de Content Hub stucen. Vooraf werd al verwacht dat optimale informatievoorziening een beter resultaat in Google oplevert en voor een hogere conversieratio zorgt. Na twaalf maanden blijkt het in het specifieke geval van de Content Hub over stucen te gaan om een uplift van 35% in conversies. Na ongeveer een halfjaar kwam Werkspot op pagina één terecht in Google en die positie stijgt nog steeds.

Content met liefde en tijd bereid

Alle online content heeft tijd nodig om te renderen. Zo blijkt ook in het geval van de Content Hubs van Werkspot. Alleen door structureel met de verbetering van jouw website bezig te zijn en bezoekers informatie te bieden die ze zoeken en waar ze iets mee kunnen, stijgt jouw online positie, algemene zichtbaarheid en conversieratio.

Content Hub zonnepanelen Werkspot