Commerciële communicatie

Taal die verkoopt

Alle uitingen die je als bedrijf doet, dragen bij aan de identiteit en het imago. Persberichten, nieuwsbrieven, whitepapers en advertorials: ze stellen niets voor als je de tekst de doelgroep niet aanspreekt. Terwijl goede commerciële communicatie een stijgende omzet genereert wanneer de tone-of-voice klopt en de taal helder en duidelijk is en de publicaties op de juiste plekken staan.

Commerciële communicatie

Vermoeiende borstklopperij en deur-tot-deur verkooppraatjes kennen we wel. Ten eerste zoek je naar een potentiële speld in een hooiberg aan klanten, ten tweede onthoudt niemand de bedrijfsnaam. Door Lotje Getikt schrijft jouw folders, brochures, persberichten, advertorials, nieuwsbrieven, blogs en whitepapers gericht op de medewerkers, partners, beslissers of consumenten die je wilt bereiken, in een taal die bij de doelgroep past en voor een mediakanaal waar ze te vinden zijn.

Commerciële communicatie voor een sterke band met de doelgroep

Commerciële communicatie is dus helemaal geen vieze term. Het is een manier van communiceren die zorgt voor een sterkere naamsbekendheid en een betere band met de doelgroep. Goede contentmarketing wordt crossmediaal ingezet. Dit betekent dat je zowel online als offline jouw potentiële klanten bereikt. Zo blijf je altijd on top of mind en is jouw bedrijf zichtbaar op het moment dat iemand op zoek is naar jouw producten of diensten.