Contentmarketing is het codewoord. Consumenten willen specifiekere informatie over bepaalde producten of diensten en nemen geen genoegen meer met standaard informatie. Wij bedenken content met inhoud waarin jouw kennis wordt gedeeld. Bijvoorbeeld met een whitepaper.
Een whitepaper is een serieus, online leesdocument boordevol waardevolle informatie. Het geeft antwoorden op vragen van (potentiële) klanten en biedt inzicht in een product of dienst dat de oplossing biedt voor problemen. Het is een marketinginstrument, maar het mag niet commercieel zijn. Hier zorgen wij voor door vanuit een onafhankelijke invalshoek te schrijven en het document nooit te doorspekken met de bedrijfsnaam.
Toegevoegde waarde
Het aanbieden van waardevolle informatie is de kracht van de whitepaper en het geeft de klant antwoord op een probleemstelling. Maar wat is precies de toegevoegde waarde voor jou? Je helpt een potentiële klant in zijn informatiebehoefte én je kunt deze klanten identificeren. Er mag namelijk best een tegenprestatie staan tegenover de waardevolle informatie die jij biedt. De lezer moet bijvoorbeeld algemene gegevens achterlaten, zijn e-mailadres, jouw facebookpagina liken of je vraagt een geldbedrag in ruil: bijvoorbeeld 0,75 cent bij verder lezen.
Waardevolle contactgegevens
Verkregen contactgegevens gebruik je vervolgens voor andere doeleinden. Denk hierbij aan het versturen van nieuwsbrieven, mailflows, video’s, blogs, enquêtes of een klanttevredenheidsonderzoek. Zo zien lezers jouw naam nog vaker voorbij komen en wordt de kans steeds groter dat ze een product of dienst bij je afnemen of jouw naam delen bij kennissen.
Kennisdeling
Ook helpt een whitepaper bij het ontwikkelen van ‘thought leadership’. Dit wil zeggen dat je als bedrijf laat zien veel kennis in huis te hebben over een specifiek onderwerp. Steeds meer organisaties proberen autoritair te worden op bepaalde kennisgebieden en whitepapers helpen hier uitstekend bij wanneer ze van goede kwaliteit zijn. Het draagt bij aan een hogere betrouwbaarheid en geloofwaardigheid van je bedrijf.
Kwaliteit boven kwantiteit
We zullen je niet zomaar een whitepaper aanbieden. Van te voren bedenken we of onderwerpen een toegevoegde waarde hebben voor een whitepaper. En of je doelgroep er bij gebaat is natuurlijk. En we bepalen in welke fase van het koopproces de potentiële klant zich bevindt om te weten wanneer je whitepapers inzet en op welke plaats deze moet staan. De vuistregel is hoe dan ook: des te verder in het koopproces, hoe meer vraag en behoefte er is aan waardevolle en relevante informatie.
Zet je product beter op de kaart.