Nagenoeg iedereen kan pretenderen SEO tekstschrijver te zijn. Zichzelf kronen tot koning van de online content. Maar hoe onderscheid je in de jungle aan freelance copywriters wie daadwerkelijk expertise heeft? En wie maakt met zijn creatieve pen van jouw bedrijf de Tarzan van de online wereld? Stel de volgende vragen en jij weet snel wie er voor je zit. Wie een tien scoort, mag blijven.
Hoe verbeter jij onze ranking in de zoekmachines?
Op deze vraag mag je een volledig antwoord verwachten waarbij de SEO tekstschrijver niet alleen uit de doeken doet dat hij rekening houdt met zoekwoorden waarop je gevonden wilt worden. Dat lijkt me immers een redelijk open deur. Bovendien geeft Google je allang geen schouderklopje meer als je je alleen op zoekwoorden focust. Content moet jouw doelgroep bedienen en dus gebruiksvriendelijk zijn. De interne linkstructuur moet kloppen. En wat dacht je van leesbaarheid op mobiele apparaten? De full package, dus.
Kun jij garanderen dat mijn website op de eerste positie verschijnt in zoekmachines?
Wanneer de SEO tekstschrijver hier volmondig ja op antwoordt, moeten de alarmbellen afgaan. Geen enkel persoon kan garanderen dat je op de eerste plek in zoekmachines zoals Google verschijnt. Alleen Google, Bing en Yahoo hebben invloed op de positie van jouw website en er is niemand die zo’n innige band met deze grote organisaties heeft om dit te beïnvloeden.
Eenmalig nieuwe webteksten schrijven en we zijn SEO proof toch?
Wie denkt dat één nieuwe tekst of een compleet nieuwe website met kersverse content al het gewenste resultaat oplevert, heeft het mis. Afhankelijk van de branche waar je in werkt en het zoekwoord waar je op gevonden wilt worden (short tail of long tail), duurt het soms wel maanden voordat je überhaupt een stijging ziet ten opzichte van de huidige plek. Dat is logisch, want hoe meer zoekwoorden jij verwerkt in je website, hoe vaker deze gevonden wordt op Google.
Stilstaan is dus achteruit gaan. Blijf content afvuren en update regelmatig de website. Een SEO tekstschrijver weet hoe hij jouw bedrijf effectief in de spotlight van zoekmachines en jouw doelgroep plaatst. Daarbij put hij niet alleen uit blogs, maar denkt hij creatief na over communicatiemiddelen als infographics, socials en mailings. Zo verhoogt een tekstschrijver jouw positie in de zoekmachine.
Wat heb je van mij nodig?
Alleen wat input op de mail is niet voldoende. Echt niet. Voorafgaand aan de opfrisbeurt van jouw content, moet de SEO tekstschrijver het bedrijf, de doelgroep en USP’s door en door kennen. Een telefonisch interview is een must. Een kick-off nog een triljoen keer beter. Krijg je een nieuwe website, dan vraagt de SEO tekstschrijver om een wireframe. En zelfs als je de route zelf al hebt uitgestippeld, ligt bij hem de taak om jou te adviseren over andere afslagen.
SEO tekstschrijver gezocht, maar nog niet gevonden? Stuur een mailtje en wij gaan voor je aan de slag! Door Lotje Getikt heeft alles in huis om meer bezoekers dan ooit tevoren naar jouw website te leiden. Vuur maar eens wat kritische vragen over SEO op ons af en wij slagen met vlag en wimpel.