Als marcom weten jullie allang dat SEO onmisbaar is. De techniek gaat echter zo snel dat je vandaag alweer achterloopt op morgen. En jij hebt je handen vol aan alle andere marcom-taken. Geen tijd om de SEO updates bij te houden dus. Een SEO tekstschrijver helpt je alle ontwikkelingen bij te benen en zorgt dat jij keurig om de bekende valkuilen heenloopt. Wij zetten de 5 meest gemaakte fouten bij online teksten op een rij.

1. Keywords spammen

In onze bakkerij koop je diverse lekkernijen van bakkerskwaliteit. Onze bakker heeft een ruim assortiment aan bakkersproducten. Als u wilt proeven hoe kwaliteit van de echte bakker smaakt, komt u naar onze bakkerswinkel in Tilburg. 

Dit leest vermoeiend, hè? Daarom zeggen wij: niet doen. De zoekmachine is inmiddels veel te slim voor zo’n pruttekst. De tijd dat we webpagina’s vol konden proppen met zoekwoorden waarop we gevonden wilden worden is echt voorbij. Het helpt de gebruiksvriendelijkheid en daarmee het doel van de online tekst compleet om zeep. Een goede SEO copywriter helpt je met kwalitatieve teksten die lekker weglezen en voldoen aan de juiste technische aspecten.

Geef ons een onderwerp en we maken pakkende, SEO vriendelijke teksten. Ja, zelfs moeren, bouten of metaaltechnieken maken wij sexy en interessant. Geloof je ons niet? Daag ons uit om voor jouw onderwerp aantrekkelijke content te tikken.

2. Ook de meta title hoeft geen 10 keywords te bevatten

Nog een veel gemaakte fout: een meta title met alle mogelijke keywords. Het lijkt misschien een makkelijke manier om snel te scoren, maar laat je niet bedriegen. Keywords doen niets voor jouw meta title en het is een gemiste kans om geen call-to-action te plaatsen. Een goede SEO tekstschrijver tikt een aantrekkelijke en informatieve titel die de lezer aanspoort om door te klikken. Ons tekstbureau houdt daarbij uiteraard ook rekening met de ideale lengte voor al jouw meta tags.

3. Te veel links plaatsen

Links geven online teksten structuur. Ze leiden de lezer snel en effectief naar de informatie waar hij naar op zoek is. Ook de zoekmachine ziet hierdoor snel welke pagina’s aan elkaar gelinkt zijn. Links zijn dus goed, maar moeten net als alles in het leven gedoseerd worden. Een te veel aan links maakt een pagina spammy, manipulatief en overgeoptimaliseerd. En dat vindt Google niet leuk.

Zorg dat belangrijke pagina’s op de website nooit verder dan 3 clicks van de homepage verwijderd zijn.

4. Pagina’s maken voor elk keyword

Een pagina moet de gebruiker optimaal bedienen en Google doorziet trucjes snel. Een goede SEO copywriter zal je dus nooit aanraden om pagina’s te maken voor keywords die te veel op elkaar lijken, zoals kokosmakronen, zandkoekjes en roze koeken. De zoekmachine snapt dat alle pagina’s over koekjes gaan. Maak dus liever één duidelijke pagina die de gebruiker alle informatie geeft die hij nodig heeft. Uiteraard heeft het wel zin om korte individuele productteksten te maken.

Lees ons artikel over de perfecte lengte voor online teksten.

5. Slechte content schrijven

We snappen het: goede teksten kosten tijd, geld en moeite. Vooral aan tijd ontbreekt het jou. Daarom is het de moeite waard om een SEO tekstschrijver jouw teksten te laten schrijven. De zoekmachine beoordeelt de website namelijk steeds meer op kwaliteit. Als je online teksten schrijft die door niemand worden gelezen, werkt dit negatief voor jouw ranking. Blijkbaar ben je niet relevant, zo oordeelt de zoekmachine.

Jij bent overtuigd dat een SEO copywriter de webteksten voor het bedrijf moet schrijven.Wij staan te springen om met je in zee te gaan.

Door Lotje Getikt

Veemarktstraat 34
5038 CV Tilburg
Nederland

T: +31 (0) 13 302 9009
E: tekst@doorlotje.nl