De perfecte post gaat crossmediaal

Geplaatst op 13 januari 2020 door Anne Kandelaars.

Het delen van informatie is voor veel bedrijven moeilijker dan het lijkt. Veel bedrijven denken binnen de landsgrenzen van hun website. Daarbuiten is het onontgonnen gebied. Een bericht wordt op de website geplaatst en daarmee is weer een taak voldaan. Het staat toch op het internet? Dit terwijl een post die crossmediaal wordt opgepakt een veel groter bereik kan realiseren.

De perfecte post gaat crossmediaal

Denk buiten de kaders van jouw website en verspreid goede content. Zo werf je nieuwe klanten.

Definitie van de perfecte post

Natuurlijk is de perfecte post een illusie. In de eerste plaats omdat perfectie kleurloos en truttig is. Gelukkig zijn er wel degelijk manieren om jouw doelgroep zo optimaal mogelijk te bedienen. Zo geeft een goede post antwoord op vragen, oplossingen voor problemen en informatie. Daarnaast bevat de post sprekende foto’s, tips en weetjes, call-to-actions en een flink bord vol inspiratie.

Crossmediale communicatie bestond al lang voordat het internet er was. Eeuwen geleden maakte de katholieke kerk er gebruik van door haar boodschappen niet alleen via tekst te verspreiden, maar ook door middel van fresco’s, preken, illustraties en zelfs kerkgebouwen.

Plaats het

Met de komst van nieuwe media ontstonden er nieuwe tools om jouw doelgroep mee te bereiken. De beste en makkelijkste manier om jezelf in de kijker te spelen is door regelmatig posts online te zetten. Bloggen is de ideale manier om nieuwtjes, successen of wetenswaardigheden met jouw achterban te delen. Echt iets interessants te melden? Benader dan een branchegerelateerde website om jouw post te delen. Uiteraard wel met een linkje

Wij maken content planningen voor verschillende bedrijven. Zo weten ze precies wat ze wanneer online moeten zetten.

Deel het

Je kunt een blog wel online zetten, maar geïnteresseerden kunnen het stuk pas lezen als ze weten dat het er is. Deel jouw artikelen dus crossmediaal via social media en stuur eventueel een nieuwsbrief. Houd er wel rekening mee dat social media geen eenrichtingsverkeer is. Je gaat de dialoog aan met het publiek en kan reactie verwachten. Om jezelf optimaal te profileren plaats je niet alleen dingen, maar reageer je ook op relevante posts of hashtags.

Tip: vertel niet overal hetzelfde verhaal. Stel je voor dat iemand je volgt op Facebook, Twitter en LinkedIn en ook nog eens jouw e-mail ontvangt. Dan is het redelijk suf om vier keer hetzelfde bericht te ontvangen gericht op dezelfde landingspagina.

Druk het

Maak je met jouw bericht het verschil in de markt? Bied je relevante informatie die iedereen binnen jouw branche moet weten? Crossmediaal delen kan ook via printmedia. Dit hoeft niet de plaatselijke krant te zijn, maar kan ook een vakblad zijn. Uiteraard vraag je voor deze gratis content wel een dienst in return. Laat ze bijvoorbeeld in ruil voor het artikel jouw bedrijfsnaam noemen.

Heb je in jouw vrije uurtjes liever quality time thuis? Geen tijd om je met crossmediaal delen bezig te houden? Geen nood, wij nemen dit werk graag van je over. Zo blijf je op de radar.