Verleid jouw bezoeker met onweerstaanbare online content

Geplaatst op 5 augustus 2019 door Anne Kandelaars.

Contentmarketing is als verliefd worden. Hoe vaker de vonk overspringt, hoe groter de kans dat de ander in vuur en vlam staat. Dus: let your online content spark! Met genoeg liefde en aandacht verandert jullie prille relatie vanzelf in een hechte band. En wil de lezer niemand anders meer.

Verleid jouw bezoeker met onweerstaanbare online content

De datefase

Dat de ander interesse heeft, werd al duidelijk uit jullie Tindermatch. Nu is het zaak om deze nieuwsgierigheid vast te houden. Tijdens het daten ontdekken jij en de bezoeker of jullie relationship material zijn. 3 tips voor online content:

  1. Laat regelmatig van jezelf horen

    Na twee dates weet je nog niet of de ander de ware is. Zo werkt het ook met online marketing. Investeer in je match en laat hem of haar voorzichtig kennismaken met jouw merk. Blijf de ander paaien en overtuig hem ervan dat jij de ware bent. Per mail, in een blog of via Whatsapp: zorg dat er regelmatig contact is, maar overdrijf niet. Niemand houdt van een stalker.

  2. Vertel iets interessants

    Wanneer jij en jouw date het alleen over het weer kunnen hebben, ben je al snel op de ander uitgekeken. Houd daarom jouw contactmomenten interessant. Wees relevant, voorkom omslachtig taalgebruik, speel in op gemeenschappelijke interesses en raak vooral de essentie niet kwijt.

  3. Laat de online content naar meer smaken

    Nadat jij zijn abs zag, kon je niet wachten om ze tussen de lakens te hebben. Zo werkt het met diensten of producten ook. Toen je de gratis maaltijdbox van Marley Spoon probeerde, wilde je daarna nooit meer anders. En na de maand Netflix was je verkocht. Laat de ander daarom kennismaken met jouw merk, bij wijze van een voorproefje. Zorg dat de lezer vervolgens nieuwsgierig of overtuigd genoeg is om stap 2 te zetten. 

Een beetje verliefd

Na heel wat dates blijkt dat je aan niets anders meer kunt denken. Of de lezer niet kan wachten om zijn product in het winkelwagentje te laden. Cupido schoot raak, good for you! Nu is het zaak om dit goede gevoel vast te houden en de sleur te voorkomen. Zo houd je jouw online content spannend:

  1. Geef genoeg aandacht

    Persoonlijke aandacht is de succesfactor van een langdurige relatie. Spreek de lezer daarom persoonlijk aan en laat nog steeds regelmatig iets van jezelf horen. Dat kan direct, bijvoorbeeld via een nieuwsbrief, of indirect met een blog. Wil de ander wat ruimte? Gun hem die dan ook. Als hij jouw naam vaak genoeg voorbij ziet komen, komt hij vanzelf bij je terug.

  2. Maak geen loze beloftes

    Het niet nakomen van beloftes kan een desastreus effect hebben op jouw relatie. Hoe vaker het gebeurt, hoe minder vertrouwen de ander in je heeft. Denk daarom na voordat je jouw lezer iets belooft en kom afspraken altijd na. Sterker nog: overtref elke verwachting en de ander blijft gegarandeerd op zijn roze wolk zitten. Werk aan de winkel dus.

  3. Blijf de ander verrassen

    Elke vrouw wordt blij van bloemen, maar wanneer je iedere maand hetzelfde tankstationboeketje krijgt, gaat de verrassing er snel vanaf. Prikkel je lezer daarom doorlopend en kies steeds weer een nieuwe invalshoek. Schrijf bijvoorbeeld niet “6 manieren om jouw contentmarketing te verbeteren”, maar “verleid jouw bezoeker met onweerstaanbare online content”. Dat trekt de aandacht, weet jij inmiddels.

Verleid jouw lezer en sleep de buit binnen. Door Lotje Getikt helpt je graag.