Vroeger draaide je het bordje voor het winkelraam om naar ‘open’. Zette je het reclamebord buiten. En wachtte je af tot de eerste klanten binnen druppelden. Een prima verkoopstrategie. Nouja, dat was het. Want jouw product of dienst breng je allang niet meer enkel fysiek aan de man. Online verkopen is de norm.
Het probleem: online zijn er geen bordjes die naar open gaan. Geen reclameborden waar mensen over struikelen. Wél is er belachelijk veel concurrentie. Daar wil jij bovenuit steken. Zet dan jouw online deuren open met contentmarketing. We vertellen je hoe.
Verkopen maar
Investeer in overtuigende webteksten. Het is de basis van jouw website. Wankelt die, dan valt het als een kaartenhuis in elkaar. Een sterke webtekst staat van kop tot staart in het teken van ‘what’s in it for me’? Vertel hier dus niet wat jij allemaal weet en kan, maar wat de klant aan jou of jouw product heeft.
- Wat maakt jouw product of dienst anders dan andere?
- Wie is je doelgroep? Hint: dit is nooit ‘iedereen’.
- Waarom moet je klant voor jou kiezen? Overtuig klanten daarvan en onderbouw stellingen met feiten en cijfers.
Ook als verkooppraatjes niet per se je ding zijn, kan je online verkopen. Vertel je verhaal alsof je het aan een vriend(in) zou vertellen. Denk aan wat je zelf zou willen lezen. En houd bovengenoemde punten in gedachte. Dan hoef jij niet langer af te wachten tot bezoekers binnenstromen en de kassa begint te rinkelen. Maar ben jij proactief aan het verkopen via je toetsenbord.
Overtuigen met sterke webteksten
Zie webteksten als een rij van dominostenen. Wanneer er één verkeerd staat, krijg je nooit het effect zoals je had gehoopt. Laat daarom een tekstschrijver een doordachte strategie bouwen. Een professional legt de juiste verbindingen tussen de pagina’s, bepaalt de juiste tone of voice en gebruikt SEO-elementen. Alles wat je nodig hebt voor een domino-effect.
- Deel je producten en content op social media. Met een pakkende tekst en een aantrekkelijke foto. Die vlijmscherpe keukenmessen op Instagram wil je hebben.
- Mond-tot-mond reclame. Of site-tot-site reclame. Als een klant lyrisch over jouw schrijft op zijn site, komen via die weg weer nieuwe mensen binnen.
- Advertorials als reclame. Biedt een andere website gratis content, met jouw product erin verwerkt. Reclame in een serieuzer jasje. En ook zo komen nieuwe mensen naar jouw site.
Speel het spel slim en schakel tekstbureau Door Lotje Getikt in.