Wekelijks of maandelijks bloggen is niets nieuws binnen jullie bedrijf. Het nut daarvan zien jullie allang in. Maar wat al die investeringen eigenlijk opleveren, dat weten jullie niet precies. Het is wel fijn om de tijd en het geld wat je eraan besteed terug te zien in het aantal bezoekers. En natuurlijk in sales.
Aandacht trekken
Die blogs op je website zorgen niet op magische wijze voor een stortvloed aan bezoekers. Daar moet je iets meer voor doen. De blogs die je op de website zet, deel je ook meteen op alle relevante social media kanalen van je bedrijf. En niet één keer. Maar 10 keer verspreid over een aantal maanden. Content vergaat namelijk niet.
Door op verschillende plekken om aandacht te schreeuwen, komen er vanuit allerlei hoeken van het internet mensen naar je website. Ook zij die helemaal niet op zoek waren naar jou. Maar toevallig je dienst op Facebook voorbij zagen komen. En inmiddels al 10 minuten door de website aan het scrollen zijn.
Socials bedenken is lastig. Wij laten onze hersenen hier graag over kraken. Als wij je teksten schrijven, krijg je er meteen een aantal social media teksten bij. Hoef jij niet meer aan te denken.
Long term relationship
“Dat blog, wat levert ie mij nou op?” Eerlijk is eerlijk. Eén blogje levert je weinig tot niks op. In Google zal je niet super gevonden worden. En met één tekst voelt je bezoeker zich niet echt geholpen. Met een aantal blogs per maand wordt je sneller een autoriteit. Kom je hoger in Google. En weet de bezoeker alles te vinden op je website.
Maar ook die resultaten zie je pas na een tijdje. Veel blogs over een onderwerp boeken uiteindelijk resultaat. Niet direct na het posten van blog nummer 5. Bloggen is nou eenmaal geen easy fix. Eerder een long term relationship.
Wordt een autoriteit. Blog veel over één onderwerp. Laat je bezoeker en Google weten dat je alle kennis in huis hebt. Alleen zo wordt je de belangrijkste speler op dit gebied.
Meten is weten
Echt weten hoeveel mensen je blogs binnenhalen, kan alleen door de statistieken bij te houden. Daar zijn allerlei programma’s voor en de meeste basis statistieken laat iedere WordPress site zelf al zien. Maar echt inzicht krijg je het beste met Google Analytics. Hiermee zie je in één oogopslag het aantal bezoekers, hoe zij door je site navigeren en waar ze vandaan komen.
Als je dit allemaal weet, is het makkelijker bezoekers te sturen. Misschien worden de blogs die je op Instagram deelt beter bezocht dan die je op Facebook deelt. Daar kan jij vervolgens weer mee aan de slag.
We adviseren je graag over je blogs en andere pagina’s.