Hoger in Google met goede webteksten

Geplaatst op 23 November 2017 door Anne Kandelaars.

Hoger in Google: het is de heilige graal van elke ondernemer. Wie regeert in de zoekresultaten, verslaat zijn concurrentie. Dat besef sijpelt ook bij de kleine ondernemer steeds meer binnen. Goede content kan jouw bedrijf helpen om een een hogere positie te verwerven in de zoekresultaten. In dit blog leggen we je uit hoe dit werkt.

Hoger in Google met goede webteksten

De eerste pagina

“Ik wil op de eerste pagina in Google belanden.” Het is een verzoek dat wij vaak krijgen van klanten. Dat is echter makkelijker gezegd dan gedaan voor de kleine ondernemer. Je kunt je wellicht voorstellen dat het voor een lokale woonwinkel praktisch onmogelijk is om te concurreren met giganten als de Wehkamp of VT Wonen. Net zoals je midden in de grote winkelstraat vaak geen speciaalzaakjes treft.

Geef niet op

Uiteraard is het niet onmogelijk om als MKB’er te scoren in Google. Een goede mix tussen long- en shorttail zoekwoorden helpt daarbij. Door gericht te mikken op specifiekere zoektermen, heb je minder last van concurrentie en is de kans groter dat jij hoger in Google komt. Zo schiet je niet met hagel, maar vuur je jouw schot recht in de roos af. De speciaalzaakjes trekken immers ook andere klanten dan de grote winkelketens.

Waarom het helpt om jouw site constant te verversen

Zoals winkels in de winkelstraat de aandacht trekken door hun etalage regelmatig te veranderen, kun jij ook online niet achterblijven. Door regelmatig iets nieuws te plaatsen, zoals een blog of een nieuw product, zorg je dat Google jouw website blijft indexeren. Uiteraard is alleen dit gegeven niet genoeg om hoger te ranken, want de teksten moeten ook van kwaliteit zijn, maar het is een mooie eerste stap.