// https://bit.ly/41qd1Gc Skip to main content

Jij werkt toe naar targets en doelen. Simpel gezegd komt het erop neer dat jij ervoor moet zorgen dat bezoeker de deur op jullie website platlopen. Daar ligt onze expertise. Waar jij precies weet, waar jullie kracht ligt, weten wij dat precies zo op te schrijven dat Google het vindt. Wij schrijven jouw content SEO-proof. Daarmee maken we van Google jouw beste vriend. Maar hoe gaat Google eigenlijk te werk met de content die wij maken voor jouw website?

Google heeft monopolie

Wij schrijven SEO teksten. Content die Google kan vinden. Alleen voor Google? Ja. Daar zoeken we namelijk het meeste op.

Nederland         Desktop        Smartphone        Tablet

Google                    89,33%           98,80%                     97,83%

Bing                        7,48%              0,18%                        0,81%

Yahoo!                    1,06%              0,70%                        0,73%

Tijdens het schrijven van jouw tekst, letten wij op zoekwoorden, herhaling, synoniemen, de metadescription en nog veel meer. Allemaal dingen die Google leuk vindt. Dan is het de beurt aan Google zelf om daar wat van te vinden.

I am not a Robot!

Lezers willen aangesproken worden als mens. Door de zoekwoorden de context lezen is aan niemand besteed. Google heeft allemaal kleine robotjes in dienst. Deze snuffelen dagelijks duizenden tot miljoenen websites af. Ze ‘lezen’ nieuwe webpagina’s, maar checken ook veranderingen op bestaande landingspagina’s. Zo’n robotje scant jouw tekst en beslist of deze goed leesbaar is. Niet voor de robot, maar voor de mens. Zijn bevindingen geeft hij allemaal door aan de grote baas: Google.

Wat vinden de botjes een goede tekst? 

Eentje die kwaliteit biedt aan de zoeker. Om haar monopolie-positie te bewaken is het er Google alles aangelegen de beste sites voor te schotelen op iedere zoekvraag. Wie dus zoekt op ‘mus’ wil geen informatie over de ‘duif’.

Ben jij de beste?

Uiteindelijk bepaalt Google of jouw tekst beter is dan die van jouw concurrent. Het exacte recept hiervoor kent bijna niemand. Dat is een geheim van Google. Wat we wel weten, passen we toe met SEO. En dat is nog best wel veel.

Dit weten we onder andere:

  • Google beoordeelt op kwaliteit door na te gaan hoe lang bezoekers op jouw website blijven
  • En door te bekijken hoeveel pagina’s er daarna worden bezocht
  • Ze achterhalen hoeveel mensen bouncen
  • En ze controleren of jouw pagina populair is: bijvoorbeeld doordat het veel gedeeld wordt met anderen
  • Ook het aantal externe websites of relaties dat naar jouw website verwijst heeft invloed
  • Net als recensies
  • En reacties
  • Verder leest Google jouw koppen en tussenkoppen
  • Beoordeelt het jouw afbeeldingen
  • De laadtijd
  • En of jouw website veilig en mobielvriendelijk is
  • Ook zijn regelmatige updates belangrijk. Zo ziet Google dat jullie nog actief zijn en klanten willen

Heb jij tijd voor Google?

Jij wil vrienden worden met Google. Dat kan. Maar dan moet je er tijd in steken. Net als in al jouw vriendschappen. Dat kan frustrerend zijn. Want naast alle dingen die je al moet doen heb jij helemaal geen tijd om ook nog eens meerdere keren per week in de pen te klimmen. Zet jij al jouw beste beentje voor, maar lijkt het aan jouw positie niets toe doen? Let dan op voor deze valkuilen.

No Go 1

Keyword Stuffing. Het is geen kalkoen. In één tekst gebruik je een zoekwoord en niet “bakker”, “brood” en “gebak”.  Daar ga je mee aan de slag. Laat de tekst erover gaan, maar gebruik het woord zelf niet te veel. Het moet nog wel prettig lezen.

No Go 2

Één Zoekwoord heel vaak gebruiken op meerdere pagina’s. Zie Google als een encyclopedie. Als er in de index 6 keer ‘mus’ staat, weet jij niet welke pagina jij moet kiezen. Dat geldt voor Google hetzelfde.

No Go 3

De belastingdienst heeft een bericht gepubliceerd over de nieuwe kleine ondernemingsregeling. Laat dat nou precies een onderwerp zijn voor jouw site. Copy, paste en je hebt weer nieuwe content. Niet dus. Google laat één pagina als origineel zien. Denk maar weer aan het encyclopedie-principe. De kopieën zijn onnodige archiefkast-vulling en verdwijnen uit de zoekresultaten. Precies niet wat je wil.

Jij hebt ook gewoon een baan

We snappen best dat het soms verleidelijk is om te copy-pasten hoor. Je hebt het al druk genoeg met alle marketingcommunicatietaken. Teksten schrijven schiet er gauw bij in. En die SEO-cursus van zes jaar geleden die je volgde is allang niet meer actueel. Laat ons het voor je doen. Wij ademen SEO. De laatste update, wij zijn ervan op de hoogte. En we leveren meer dan een blogje, met onze complete pakketten heb jij met 1 telefoontje alle munitie voor publicatie, verspreiding op socials en een mailing. Kun jij in de tussentijd succesvolle congressen voorbereiden en hardlopende marketingstrategieën bedenken.