Skip to main content

Evenaren wij de emotie en spanning van genomineerden voor de Gouden Televizier-Ring en het Gouden Kalf? Jazeker! Want man, wat zijn wij trots op onze nominatie voor de Bonk 2021 – en wat zweten we stiekem peentjes tot de bekendmaking op 15 september. De case ‘Eerste hulp bij contenttriage’ van Huisartsenposten Oost-Brabant maakt kans op het winnen van deze Brabantse communicatieprijs. 

“We vonden in een halfjaar 28 van de 30 triagisten.”

Tanja Wiggen-van ZantenAlgemeen Manager Triage bij Huisartsenposten Oost-Brabant

De oplossing 

Door Lotje Getikt bezorgde Huisartsenposten Oost-Brabant een zogenoemde contentraket: een variatie aan artikelen rondom één thema. Zo liepen we een avond mee met een triagist en omschreven we het werk in de vorm van een reportage. We lieten een aantal bellers hun waardering uitspreken over de triagisten die hen hielpen toen zij in nood belden. En de huisartsenpost ontving een checklist waarmee potentiële kandidaten konden ontdekken of ze geschikt waren om triagist te worden.

We ondersteunden de artikelen met socialmediaberichten, die de huisartsenpost op Facebook en LinkedIn plaatste. Dit resulteerde in tal van bezoekers.  

Het resultaat 

Dankzij de juiste communicatie vond Huisartsenposten Oost-Brabant in een halfjaar 28 van de gevraagde 30 triagisten, veelal latent zoekenden. Een landelijk record. In perspectief: voorheen werden rond de 15 kandidaten per jaar geworven. 

En wat betreft onze nominatie: fingers crossed!