Naast onze vaste menukaart boordevol tekstuele lekkernijen, introduceren we vanaf dit jaar een smaakvolle wissteltaptopper per seizoen. Ieder seizoen presenteren we nieuwe contentvormen op de kaart. Ben jij al bekend met ons concept? Schrijver Aden beantwoordt drie vragen over dit verrassingselement aan jouw tafeltje.
De wisseltap, klikt lekker! Wat is het?
“Door Lotje Getikt heeft superveel producten. Onze aanpak bestaat namelijk altijd uit maatwerk. We kijken heel persoonlijk wat een opdrachtgever vooruithelpt. Voor iedere klus werken we vervolgens een passend communicatie- en contentplan uit, waarbij bepaalde teksten horen.
Dat betekent ook dat we veel producten hebben. Sommige daarvan zijn alom bekend, zoals onze befaamde contentraket, communicatiegids of employer brandingstrategie. Andere producten schreven we slechts enkele keren. Daardoor raken ze op de achtergrond. Zonde. Deze toffe en creatieve ideeën liggen namelijk bij ons op de plank en kunnen voor véél meer bedrijven interessant zijn.
We willen juist deze producten in de spotlight zetten. Dát doen we met de wisseltap. Het idee erachter is zoals in het café. Bierliefhebbers herkennen het ongetwijfeld: de smaak van de wisseltap verandert. Dat vinden mensen leuk, nieuw, verfrissend. In de lente zit er een fruitig witbiertje in het vat, in de herfst een bockbiertje.
”“Het leukste is natuurlijk dat opdrachtgevers naar ons toekomen en vragen: wat staat er nu op de wisseltap?” - Aden
Onze wisseltap is hetzelfde, maar dan met onze (minder bekende) producten. Deze wisselende contentideeën sluiten aan op een trend of actualiteit, zodat een opdrachtgever daarop inspeelt en zo altijd on top of mind is van zijn klanten.”
Waarom wil ik de content van de wisseltap?
“Omdat het altijd creatieve ideeën zijn, out of de box. Het is vernieuwend en sluit aan bij een trend of actualiteit. Daarbij hoef je er als onze opdrachtgever niet over na te denken, dat doen wij voor je. We denken het uit, passen het toe op jouw bedrijf et voilà: jij kunt vooruit met nieuwe content.
Het is daarnaast ook een houvast. Als je de wisseltap volgt en meegaat met de nieuwe, voorgestelde content, heb je altijd nuttige producten, die bijdragen aan jouw content- en communicatiestrategie.”
Wat zijn voorbeeldsmaken van de wisseltap?
“Medewerkers cv’tjes. Dit zijn verhalen over de medewerkers; zij zijn het gezicht van de organisatie. Laat ze daarom stralen op de website met een cv’tjes op de teampagina. Daarin laat je hun expertise én persoonlijkheid zien.
Of trainingen die wij geven. Over bijvoorbeeld B1, beleid schrijven, creatief schrijven, inclusief schrijven en LinkedIn.
Proef de wisseltap van dit seizoen.