Wanneer je goede content maakt en het geen bezoekers oplevert, heb je er weinig aan. Om je landingspagina’s te laten pieken, is het belangrijk dat je content combineert. Zo ben je overal zichtbaar en dat wil je. Denk aan referentieverhalen, blogs, socialmediaberichten en mailflows. Wij gaven deze verzameling een leuke naam: de contentraket. En daar kun jij zelf ook heel gemakkelijk mee aan de slag. Hoe? We leggen je het hieronder in een paar stappen uit.
Maak een strategisch plan
Iets uitvoeren zonder eerst een plan te maken, is nooit verstandig. Ga daarom eerst rond tafel zitten met je team. Breng jouw doelgroep, bedrijfsidentiteit en wensen in kaart. Zorg ervoor dat dit naar voren komt in de contentraket. Zo weet je ook concreter wat voor content bij je past. Een goed begin is het halve werk.
Een goede voorbereiding is key
Bij het opstellen van een plan hoort ook een goede voorbereiding. Zorg ervoor dat je alles tot in de details uitwerkt. Van een zoekwoordenonderzoek tot een inhoudelijk interview. Jouw doelgroep is koning. Zorg dat de content hierbij past.
Lanceer jouw contentraket
Trek lezers vanuit alle hoeken van het internet naar jouw pagina. Dit kan bijvoorbeeld met een referentieverhaal, mailflow of socialmediacampagne. Dus werk jouw content uit en verover het hele internet.
Boost jouw content
Ten, nine, eight…Het aftellen is begonnen. Jouw contentraket schiet de lucht in. Zorg ervoor dat hij daar ook blijft. Houd je content daarom up-to-date en verfris jouw website continu met nieuwe teksten.
Laat jouw content stralen met een DLG-contentraket op maat.