Hoe jouw contactpagina direct succes oogst

Geplaatst op 31 mei 2019 door Anne Kandelaars.

De contactpagina lijkt misschien een van de minst interessante pagina’s op jouw website, maar is het niet. Vergelijk het met het uitwisselen van telefoonnummers in de kroeg. Schreef jij het nummer met watervaste stift op iemands arm dan is de kans al veel groter dat je een telefoontje krijgt dan wanneer je een onleesbaar papiertje in iemands hand drukt. Met de juiste contactpagina zorg je dat jij online geen blauwtje loopt.

Hoe jouw contactpagina direct succes oogst

Ik wil alles van je weten

De contactpagina is er om contact te maken. Logisch. Zorg dus dat alle relevante bedrijfsgegevens erop staan. Denk aan de bedrijfsnaam, het adres, openingstijden, dat telefoonnummer waar we het net over hadden en een e-mailadres.

Dit lijkt een open deur, maar veel websites hebben alleen een contactformulier. En dat is bijzonder onhandig voor de snelle beller.

Door de contactpagina zo volledig mogelijk te maken, straalt jouw website vertrouwen uit en geef je mensen de kans om zelf te kiezen of zij willen bellen of mailen.

Nodig de bezoeker uit

Vergeet ook niet een korte en persoonlijke intro te plaatsen waarin je de bezoeker uitnodigt om contact op te nemen. Dat staat wel zo vriendelijk.

Link alle onderdelen. Zo hoeft de mobiele bezoeker alleen maar op het nummer of e-mailadres te klikken om jou direct via de juiste app te bereiken. Dit gemak zorgt voor meer contactmomenten.

Een contactformulier

Heb je een contactformulier? Houd het dan kort en simpel. Voorkom dat de bezoeker eerst allerlei informatie over zichzelf in moet vullen. Dat schrikt af. Je vraagt op de eerste date immers ook niet meteen of iemand kinderen wil.

Natuurlijk moet je wel om een e-mailadres vragen, anders kun je niet reageren. Zorg dat er na verzending duidelijk wordt dat het bericht goed is aangekomen. Dit kun je bijvoorbeeld  doen door een ‘bedankt-pagina’ te openen.

Besteed tijd aan een leuk bedankbericht. CoolBlue pakt dit soort dingen slim aan. Na een online bestelling ontvang je van hen een mailtje met ‘wachttherapie’ om de tijd te doden tot je jouw pakket ontvangt. Wij hebben een filmpje.

Vermeld social media op de contactpagina

Een van de snelste manieren om een bedrijf te leren kennen is via social media. Vergeet dus vooral niet om deze iconen toe te voegen, zodat de lezer verder in jouw organisatie kan duiken.

Wij schrijven graag een aantrekkelijke uitsmijter voor jouw contactpagina.