31 redenen waarom je aan SEO (teksten) moet doen

Geplaatst op 27 December 2017 door Charlotte Backx.

Het online zoekgedrag verandert en zoekmachineoptimalisatie past zich continu aan. Hoewel de verschuivingen online gigantisch zijn, blijft er één gegeven fier overeind: SEO is een noodzakelijke aandrijver van al jouw online communicatiesucces. De cijfers komen van Business to Community waarvan we een selectie graag delen.

31 redenen waarom je aan SEO (teksten) moet doen

Het belang van SEO

  1. Er zijn twee zaken die onze meeste online tijd opslokken: zoeken naar informatie op Google en het lezen, bijhouden en beantwoorden van onze mail. Deze kennis moet jou aansporen informatie op Google te zetten. Als mensen immers de hele dag op Google zoeken, kun je maar beter gevonden worden met mooie SEO teksten.
  2. Heb je mooie verhalen? Deel ze dan ook via een digitale nieuwsbrief. Afhankelijk van de zoekvraag negeert 70 tot 80 procent van de Google-gebruikers de advertenties.
  3. Lokale vindbaarheid loont. Lokale zoekvragen resulteren in 66 procent van de gevallen in één of meer kliks.
  4. 21% van de zoekers klikt op meer dan een zoekresultaat.
  5. Van alle online zoekopdrachten via de desktop wordt 63 procent in Google gedaan.
  6. 87 procent van de smartphone-gebruikers raadpleegt minimaal eens per dag de zoekmachine.
  7. Probeer zo hoog mogelijk in de zoekresultaten te komen, want 60 procent van de kliks gaan naar de eerste 3 resultaten.
  8. Focussen op long tail in jouw SEO teksten helpt: 50 procent van de zoekvragen bevatten vier woorden of meer.
  9. 50 procent van de bezoekers zijn meer geneigd op een linkte klikken als deze vaker op de eerste pagina voorbij komt.
  10. 75 procent van alle Google-gebruikers komt gewoonlijk niet voorbij de eerste pagina.
  11. 93 procent van alles wat er online gebeurt begint met een zoekvraag in zoekmachines.
  12. 52 procent van de bedrijven die investeren in SEO en SEO teksten halen meer leads uit zoekresultaten dan uit andere marketinguitingen.
  13. Het bouncepercentage van jouw website wordt dubbel zo hoog wanneer het langer dan 2 seconden duurt voordat je website is geladen.

Local Search

  1. On- en offline versterken elkaar. 50 procent van iedereen die op een mobiel apparaat een bedrijf zoekt, stapt de winkel of het kantoor binnen een dag fysiek binnen.
  2. Rond de 80 procent van de online shoppers leest eerst online reviews voordat ze iets kopen.
  3. Besteed aandacht en zorg aan jouw online reviews. 88 procent van jouw potentiële klanten vertrouwt online reviews. Ze schatten de waarde even hoog in als een persoonlijke aanbeveling.

SEO teksten voor jouw zoekmachineoptimalisatie

  1. Naast een stevige techniek en slim design is kwalitatieve content is de belangrijkste factor voor goede SEO-resultaten. Door online teksten voor de zoekmachine te optimaliseren vergroten bedrijven het aantal bezoeken met gemiddeld 2000 procent.
  2. Business-to-businessbedrijven met een online blog ontvangen gemiddeld 67 procent meer leads dan B2B-bedrijven die geen blog bijhouden.
  3. Bedrijven die bloggen, ontvangen gemiddeld 97 procent meer sitelinks dan bedrijven die geen blog bijhouden. Hoe meer sitelinks vanuit relevante websites jouw site ontvangt, hoe beter je scoort in Google.
  4. En nog eentje: bedrijven met SEO teksten hebben gemiddeld 434 procent meer geïndexeerde pagina’s dan bedrijven die hier niet mee bezig zijn. Dit betekent meer leads.
  5. Iedere keer weer iets nieuws schrijven hoeft niet per se. Het updaten en reposten van een blog zorgt gemiddeld voor 100 procent meer bezoekers. Zorg natuurlijk wel voor een frisse insteek.
  6. 72 procent van de marketeers zeggen dat kwalitatieve content het meest relevant is voor goede SEO.

Googlecijfers

  1. Google behandelt 2 triljoen zoekopdrachten per jaar.
  2. Daarmee heeft het bedrijf een monopoliepositie met 80.5 procent van de zoekmachinemarkt.
  3. Op mobiel en tablet zoekt zelfs 94 procent van de mensen via Google.
  4. Iedere dag behandelt Google 57.000 zoekvragen per seconde. Wereldwijd uiteraard.

SEO Trends

  1. Naast Google is YouTube de grootste zoekmachine in de wereld. Video’s kun je SEO maken en worden ook vertoond tussen de ‘gewone’ resultaten in Google.
  2. Een goed geoptimaliseerde video heeft 52 keer meer kans om tussen de resultaten te staan dan een tekstuele oplossing. Moet je nagaan wat je kunt bereiken wanneer je het combineert.
  3. Steeds meer B2C-organisaties weten dat ze moeten optimaliseren voor mobiel omdat daar hun doelgroep zit. Dit betekent naast technische oplossingen dat de website ook voor mobiel gebruik geschreven moet worden. Maak daarvoor bijvoorbeeld meer gebruik van korte zinnen, buttons, streamers en kaders.
  4. 87 procent van alle smartphonegebruikers zoekt minimaal een keer per dag via Google.

SEO leeft, en hoe!

Word een online autoriteit en leid bezoekers rechtstreeks naar jouw site. Mocht je niet weten waar je moet beginnen, woon dan onze training SEO Basis and Beyond bij. Ken je het belang maar ontbreekt het je aan tijd om zelf te schrijven: dan bieden onze contentpakketten jou gegarandeerd uitkomst!